Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Pionierskie badania zespołu zajmującego się ignorancją, porażką i przyszłością

Kategoria: III.3.2, Rezultaty

Dlaczego ostatnie kryzysy nie przynoszą znaczących zmian? Dlaczego często obserwujemy replikację reżimów ignorancji, nieefektywnej wiedzy i praktyk eksperckich? Jak ignorancja i sytuacje kryzysowe wchodzą w interakcje ze współczesnymi reżimami porażki? A jakie znaczenie ma refleksja o przyszłości dla przedefiniowania porażki i ignorancji w sposób promujący emancypację i społeczną inkluzję?

Innowacyjne projekty badawcze, sieci akademickie i globalne debaty w tej domenie są obecnie prowadzone przy koordynacji i udziale naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego (w szczególności Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji oraz Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej). Te eksploracje są zorganizowane wokół trzech głównych tematów: porażki, ignorancji i przyszłości. Są one interaktywne, genealogiczne i interdyscyplinarne. Po początkowym zbadaniu złożonej dynamiki europejskiego kryzysu uchodźczego zespół aktualnie przeniósł się na obszar polskiej polityki publicznej i odkrywania globalnych i neokolonialnych wymiarów powstających reżimów porażki i ignorancji.

W ramach projektu dofinansowanego z Działania III.3.2. „Promocja badań naukowych” Programu IDUB zostały zrealizowane trzy wideo:

Adriana Mica (Uniwersytet Warszawski), Anna Horolets (Uniwersytet Warszawski), Mikołaj Pawlak (Uniwersytet Warszawski) i Paweł Kubicki (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) przedstawiają swoje wnioski na podstawie książki Ignorance and Change: Anticipatory Knowledge and the European Union Crisis (Routledge 2020). Te wideo stanowią zapowiedź bieżących badań w ramach krytycznych studiów nad porażkami prowadzonych przez autorów z Uniwersytetu Warszawskiego, a także ich kompleksowej pracy nad redakcją The Routledge International Handbook of Failure (Routledge, w przygotowaniu).

Więcej informacji dostępnych jest: http://refugee-crisis.uw.edu.pl/


Autorem ilustracji jest Daniel Wiśniewski.