Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Muzyka – niewidzialna ręka marketingu

Kategoria: III.3.2, Rezultaty

Muzyka może mieć wpływ na nasz nastrój. A jej dobór w centrach handlowych znacząco wpływa na decyzje klientów. Czy przy muzyce klasycznej łatwiej akceptujemy wysokie ceny? Czy przy szybkich dźwiękach kupujemy impulsywniej? – Badania na ten temat prowadzi dr hab. Sylwia Makomaska z Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Dr hab. Sylwia Makomaska jest muzykolożką i politolożką zatrudnioną w Instytucie Muzykologii UW. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na psychologii muzyki oraz na interdyscyplinarnej problematyce funkcjonowania muzyki w komunikacji społecznej. Problematyka jej badań dotyczy zjawisk aktualnych, a wyniki prowokują dyskusję dotyczącą wykorzystania muzyki tła we współczesnych, pragmatycznych i strategicznych formach komunikacji (nastawionych na efekt), w których trudno jest odróżnić perswazję od manipulacji. Wskazuje na niezwykle interesujące zagadnienie kulturowych skutków zanieczyszczenia akustycznego przestrzeni publicznej i przebywania w środowisku z nieustanną muzyką tła (m.in. percepcyjne zatarcie granicy pomiędzy hałasem, programowaną muzyką, a ciszą w miejscach sprzedaży, w których stosuje się audiomarketing oraz zjawisko habituacji i odwrażliwienia). W rezultacie przeprowadzanych badań powstał blog popularno-naukowy „Strefa Psychologii Muzyki”: www.strefapsychologiimuzyki.imuz.uw.edu.pl.

W ramach środków z Działania III.3.2 „Promocja badań naukowych” przeprowadzona została dalsza promocja ww. bloga oraz powiązanych kanałów społecznościowych (szczególnie https://www.facebook.com/profile.php?id=100088722581490). Przygotowane zostały również artykuły i wywiady: