Podsumowanie II edycji Akademii Komunikacji Naukowej
20 11 2025
Od lutego do czerwca 2025 roku Biuro Spraw Pracowniczych przeprowadziło w ramach Akademii Komunikacji Naukowej 15 szkoleń, w których łącznie wykorzystano aż 152 miejsca szkoleniowe. Zajęcia prowadzone były przez doświadczonych specjalistów i ekspertów z różnych dziedzin.
Przygotowane szkolenia obejmowały takie tematy jak: wykorzystania zalet charakteru w wystąpieniach publicznych (dr Małgorzata Styśko-Kunkowska), budowanie marki osobistej (dr Agnieszka Maria Marzęda), emisji głosu (dr Beata Ciecierska-Zajdel), roli eksperta w przestrzeni medialnej (dr hab. Ewa Marciniak).
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się: Wystąpienia publiczne, jak dobrze zaprezentować siebie i swoje osiągnięcia podczas konferencji i wystąpień naukowych prowadzone przez mgr Monikę Malinowską oraz Storytelling i skuteczne prezentowanie wyników badań naukowych – zaprojektowane i zrealizowane przez dr. Łukasza Przybysz. Autorskie szkolenie przygotowane przez p. Karinę Konieczną (Centrum Współpracy i Dialogu UW), pt. Praca z dziennikarzami newsowymi: moje prawa i zobowiązania, które po raz pierwszy znalazło się w programie, uzyskało maksymalną ocenę uczestników.
W ramach Akademii realizowane było także indywidualne doradztwo, w którym wzięło udział 31 osób. Wzięły one udział w warsztatach, w Radio Kampus, prowadzonych przez mgr inż. Wojciecha Rodka oraz w studio telewizyjnym Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii realizowanych przez mgr. Dariusza Łukawskiego. Dużym zainteresowaniem cieszyło się indywidualne doradztwo z dziennikarzem mgr. Piotrem Roszkowskim dotyczące komunikacji naukowej.
Program Akademii potwierdza, że wśród nauczycieli akademickich istnieje potrzeba i chęć rozwijania kompetencji komunikacyjnych i medialnych. Osoby uczestniczące szczególnie doceniały szkolenia o charakterze praktycznym, umożliwiające przećwiczenie zdobytej wiedzy i umiejętności.
Akademia Komunikacji Naukowej finansowana jest ze środków Programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” (Działanie V.3.1. Rozwój kompetencji pracowników) oraz ze środków Centrum Współpracy i Dialogu UW.