Inkubator ERC
Inkubator ERC to pilotażowy program wsparcia dla badaczy i badaczek z nauk społecznych i humanistycznych, którzy chcą aplikować o grant ERC na Uniwersytecie Warszawskim.
Inkubator ERC jest działaniem skierowanym do wszystkich badaczy i badaczek z nauk społecznych i humanistycznych zainteresowanych aplikowaniem o grant Europejskiej Rady do Spraw Badań Naukowych (ERC). Celem programu jest identyfikacja najbardziej obiecujących pomysłów na projekty badawcze finansowane przez ERC oraz zapewnienie odpowiedniego wsparcia osobom, które już przygotowują wniosek grantowy w konkursie lub planują ubiegać się o dofinansowanie w najbliższej przyszłości.
Elementy programu wsparcia
- Przydzielenie opiekuna naukowego – z grona dotychczasowych laureatów i panelistów w konkursie ERC.
- Przydzielenie menedżera nauki, który pomoże aplikantowi w przygotowaniu wniosku i wesprze go administracyjnie, a także wskaże dostępne źródła finansowania działań wspierających przygotowanie wniosku.
- Współpraca z Biurem Międzynarodowych Programów Badawczych, m.in. identyfikacja potencjalnych recenzentów wniosku i organizacji spotkań z nimi, wsparcie w przygotowaniu dokumentacji konkursowej i konsultacja budżetu.
- Możliwość uzyskania środków w wys. do 20 tys. zł na komplementarne działania wspierające przygotowanie wniosku.
Obieg dokumentów
Warunkiem przystąpienia do programu jest przesłanie aplikacji na adres mailowy research.managers+inkubator@uw.edu.pl. Elementami kompletnej aplikacji powinny być:
- CV kandydata / kandydatki.
- Krótki opisu pomysłu na projekt badawczy (1-2 str.), który miałby być podstawą wniosku o grant ERC.
- Kosztorys z planem wykorzystania środków otrzymanych z Inkubatora (do 20 tys. zł).
- Informacja o naborze ERC, w którym aplikant planuje złożyć aplikację.
Na podstawie zgłoszeń komisja wybierze badaczki i badaczy, którzy zostaną objęci indywidualnym programem wsparcia w procesie aplikowania o grant ERC. Pozytywnie ocenione projekty otrzymają wsparcie w postaci opieki menedżera nauki, opiekuna naukowego i wsparcia finansowego, natomiast wszystkie osoby, które prześlą kompletną aplikację na ww. adres mailowy otrzymają recenzję swojego projektu przygotowaną przez komisję konkursową. Kandydaci niezakwalifikowani do Inkubatora otrzymają także informację o innych możliwych źródłach finansowania pomysłu lub narzędziach służących podniesieniu potencjału naukowego umożliwiających aplikowanie o grant ERC w przyszłości.
Harmonogram
Nabór odbywa się w trybie ciągłym. Rekomendowane jest złożenie wniosku z co najmniej półrocznym wyprzedzeniem przed planowanym naborem ERC.
Rozliczenie
Przyznane środki finansowe podlegają rozliczeniu w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadań zaplanowanych w aplikacji, lecz nie później niż do 30 listopada 2025 r. Do rozliczenia merytorycznego (krótki opis zrealizowanego zadania) należy dołączyć zestawienie poniesionych kosztów (wydruk z SAP) podpisane przez Pełnomocnika Kwestora Wydziału/Jednostki oraz Dziekana/Dyrektora Wydziału/Jednostki. Rozliczenie należy przesłać na adres mailowy research.managers+inkubator@
- wzór formularza rozliczenia (MS Word, < 1 MB)
Zasady wydatkowania środków
Wykorzystanie środków z Inkubatora ERC jest koordynowane przez menadżerów nauki. Decyzję o przyznaniu środków na konkretny projekt podejmuje Kierownik Programu IDUB na wniosek menedżera nauki opiekującego się laureatem po konsultacji z członkami komisji na podstawie kosztorysu przygotowanego przez aplikanta ze wskazaniem przeznaczenia i kwoty wnioskowanego dofinansowania.
Programem mogą zostać objęci także badacze spoza UW, którzy zadeklarują, że złożą wniosek ERC ze wskazaniem UW jako hosta grantu.