II.1.2. Nawiązywanie i wzmacnianie współpracy z partnerami strategicznymi – program wizyt w strategicznych instytucjach partnerskich
Ogłoszenie o konkursie
- Nazwa: Program wizyt w strategicznych instytucjach partnerskich – dofinansowanie kosztów podróży i pobytu
- Cel: nawiązanie lub wzmocnienie trwającej współpracy o znaczeniu strategicznym, służącej m.in. tworzeniu wspólnych zespołów naukowych, wspólnemu ubieganiu się o granty, współprowadzeniu centrów badawczych i dydaktycznych, tworzeniu innowacyjnych programów nauczania i służących podnoszeniu kompetencji, współpromotorstwu, wymianie kadry naukowej, administracyjnej, technicznej
- Wnioskodawca: przedstawiciele UW wyznaczeni przez jednostkę ubiegającą się o finansowanie
- Data ogłoszenia konkursu: 13.05.2024
- Rozpoczęcie naboru wniosków: 13.05.2024
- Zakończenie naboru wniosków: 12.06.2024
- Rozstrzygnięcie konkursu: 27.06.2024
- Realizacja wizyt: 01.07.2024-31.08.2025
- Budżet konkursu: 600 000 PLN
- Budżet projektu: max. 60 000 PLN
- Sposób składania wniosków: osobiście lub pocztą (liczy się data stempla pocztowego) na adres: Biuro Współpracy z Zagranicą UW, Krakowskie Przedmieście 26/28, Pałac Kazimierzowski, p. 24 lub e-mail na adres international@adm.uw.edu.pl
Program wizyt w strategicznych instytucjach partnerskich – dofinansowanie kosztów podróży i pobytu
Pytania i odpowiedzi
Czy istnieje zamknięta lista strategicznych instytucji partnerskich UW, do których można planować wyjazdy w ramach Programu?
Nie ma zamkniętej listy strategicznych instytucji partnerskich UW. Zgodnie z zasadami Programu instytucję partnerską jednostka wskazuje samodzielnie, uzasadniając jej strategiczne znaczenie dla jednostki/Uniwersytetu. Należy opisać istniejącą/ planowaną współpracę z daną instytucją, w tym takie inicjatywy jak: tworzenie wspólnych zespołów naukowych, wspólne ubieganie się o granty, współprowadzenie centrów badawczych i dydaktycznych, tworzenie innowacyjnych programów nauczania i służących podnoszeniu kompetencji, współpromotorstwo, wymiana kadry naukowej, administracyjnej, technicznej. Należy także zwrócić uwagę na trwałość współpracy.
Czy strategiczną instytucją partnerską musi być uczelnia/instytut naukowy?
Mogą być to także inne instytucje.
Czy jednostka może złożyć więcej niż jeden wniosek w ramach konkursu?
Za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej można złożyć więcej niż jeden wniosek w ramach konkursu, natomiast decyzję o przyznaniu finansowania na więcej niż jeden wyjazd podejmie Komisja oceniająca.
Czy w jednym wniosku można zawrzeć wyjazd do więcej niż jednej instytucji?
Jeśli jest to jeden wyjazd obejmujący więcej niż jedną instytucję (które np. są położone blisko siebie) w ramach jednego budżetu (do 60 000 zł) – to tak. Jeśli byłyby to oddzielne wyjazdy, w różnych terminach – należy przygotować drugi wniosek.
Jakie należy złożyć dokumenty, aby wziąć udział w konkursie?
Wymagane dokumenty:
- oryginalny wniosek o dofinansowanie kosztów podróży i pobytu, zaakceptowany przez kierownika jednostki organizacyjnej, w tym budżet zawierający uzasadnione i kwalifikowalne koszty związane z podróżą i pobytem, nieprzekraczający 60 000 zł w ramach jednego wniosku;
- potwierdzenie przyjęcia ze strony partnerskiej instytucji goszczącej wraz z zatwierdzeniem proponowanych dat i celów wizyty (może być skan).
Wniosek i przykładowe pismo od partnerskiej instytucji goszczącej stanowią załączniki do informacji o konkursie na stronie IDUB.
Czy w skład delegacji mogą wchodzić osoby, które na UW nie są pracownikami dydaktycznymi/naukowymi?
Tak, mogą być to także pracownicy UW niebędący pracownikami naukowymi/dydaktycznymi, a w uzasadnionych przypadkach – również doktoranci/studenci UW, związani z realizacją przedsięwzięcia. Mogą być to także osoby współpracujące z UW na podstawie umów cywilno-prawnych. We wniosku należy opisać ich role w danym przedsięwzięciu. W przypadku włączania w prace studentów/doktorantów należy w pierwszej kolejności rozważyć możliwość uzyskania przez nich finansowania przeznaczonego specjalnie na wyjazdy studentów/doktorantów w ramach innych działań IDUB czy ZIP. Program jest przede wszystkim przeznaczony dla pracowników.
Czy można złożyć dokumenty drogą e-mailową?
Tak, lecz w takim przypadku wniosek musi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Przez kogo musi być podpisany wniosek?
Wniosek musi być podpisany przez kierownika jednostki organizacyjnej.
Jakie są kryteria oceny wniosków przez Komisję oceniającą?
Kryteria obejmują: prestiż partnerskiej instytucji goszczącej i jej osiągnięcia w dziedzinie wnioskodawcy; jakość planowanej/ dotychczasowej współpracy z partnerską instytucją goszczącą; jakość i trwałość przewidywanych wspólnych inicjatyw.
Wnioski podlegać będą także ocenie technicznej: sprawdzana będzie ich kompletność i zgodność z Regulaminem Programu.
Czy w trakcie przygotowywania podróży (już po uzyskaniu finansowania) można wprowadzić zmiany w budżecie lub zmienić termin wyjazdu?
Tak, takie zmiany są możliwe, jednakże wymagają ustalenia z Biurem IDUB oraz pod warunkiem, że przyznany budżet nie zostanie przekroczony i termin realizacji wizyty zmieści się w ramach czasowych Programu.
Czy jeśli wzrosną rzeczywiste koszty związane z organizacją podróży można ubiegać się o dodatkowe finansowanie do uprzednio zaakceptowanego wniosku?
Nie. Koszty projektu nie mogą przekroczyć budżetu wskazanego we wniosku o dofinansowanie i zatwierdzonego przez Kierownika Programu. W takim przypadku koszty przekraczające przyznane dofinansowanie mogą zostać pokryte ze środków własnych jednostki bądź można wprowadzić redukcje wydatków.
- Jednostka wnioskująca: Wydział Chemii
Instytucja partnerska: Technische Universität Dortmund, Niemcy
Wysokość dofinansowania: 40 266,84 zł - Jednostka wnioskująca: Wydział Lingwistyki Stosowanej
Instytucja partnerska: University of Alberta, Kanada
Wysokość dofinansowania: 14 018,00 zł - Jednostka wnioskująca: Wydział Pedagogiczny
Instytucja partnerska: East Tennessee State University, USA
Wysokość dofinansowania: 20 637,00 zł