III.2.2. Zaawansowane Studia Magisterskie – fiszka
Realizacja celu IDUB
- III. Podniesienie jakości kształcenia studentów i doktorantów
Nazwa POB/Grupy działań
Opis działania
Cele
Utworzenie nowej ścieżki dydaktycznej na studiach II stopnia zorientowanej na kształcenie przyszłych naukowców, w ramach której zaoferujemy studentom zindywidualizowany tryb kształcenia w dyscyplinach informatyka i matematyka.
Uzasadnienie
Zaawansowane studia magisterskie są adresowane do małej grupy najzdolniejszych studentów, głównie tych, planujących podjęcie w przyszłości studiów doktoranckich. Językiem wykładowym nowej ścieżki będzie język angielski, zaś system nauczania zostanie zorganizowany na wzór znanego z uniwersytetów w Cambridge i w Oksfordzie. W szczególności wprowadzimy instytucję tutora, czyli indywidualnego opiekuna naukowego dla każdego ze studentów oraz odstąpimy od tradycyjnego w Polsce systemu wykładów i ćwiczeń, na rzecz serii intensywnych kursów, niekoniecznie prowadzonych w trybie semestralnym. Taka organizacja studiów pozwoli na zwiększenie udziału w prowadzeniu zajęć najlepszych, zagranicznych naukowców – specjalistów w dziedzinach związanych z POB 3 , którym zostaną zaoferowane krótkoterminowe stanowiska profesorów wizytujących. Będziemy angażować studentów w prowadzone projekty badawcze oraz działalność naukową taką jak udział w zaawansowanych seminariach badawczych i konferencjach. Kwalifikacje kandydatów będziemy przeprowadzać na podstawie egzaminów, zaś przyjęci studenci otrzymają atrakcyjne stypendia naukowe.
Zadania
Planujemy przyznawanie 20 stypendiów rocznie. Do prowadzenia zajęć zatrudnimy wybitnych wykładowców z Polski i zagranicy. Przewidujemy również finansowanie krótkookresowych pobytów profesorów wizytujących z uznanych na świecie instytucji badawczych.
Jednostka koordynująca działanie
- Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki
Jednostki zaangażowane w realizację działania
- Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki
- Wydział Nauk Ekonomicznych
- Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego