Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

I.3.11. Przygotowanie i uruchomienie projektu badawczego: Ancient Societies in Action (ASA) – edycja 5

Ogłoszenie o konkursie

  • Nazwa: Małe Granty CRAC – edycja V
  • Cel: wspieranie działań, które przyczynią się do podniesienia jakości badań i publikacji starożytniczych, a także do wzmocnienia kontaktów zagranicznych oraz pozycji międzynarodowej UW w dziedzinie badań nad starożytnością
  • Wnioskodawca: pracownicy i doktoranci UW zaangażowani w działalność badawczą i afiliujący swoje publikacje w PBN przy UW
  • Kwota dofinansowania: do 30 000 zł
  • Budżet konkursu: 90 000 zł
  • Data ogłoszenia konkursu: 29.11.2021 r.
  • Rozpoczęcie naboru wniosków: 29.11.2021 r.
  • Zakończenie naboru wniosków: 31.12.2021 r.
  • Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do: do 15.02.2022 r.
  • Termin realizacji projektów, które otrzymają finansowanie: do 15.02.2023 r.
  • Sposób składania wniosków: wyłącznie elektronicznie na adres crac@uw.edu.pl

Termin składania wniosków w kolejnej edycji konkursu przewidywany jest na 31.03.2022 r.

RegulaminWyniki konkursu

Regulamin przyznawania Małych Grantów CRAC

  1. Środki przyznawane w ramach Małych Grantów Centrum Badań nad Cywilizacjami Starożytnymi UW (dalej zwane „grantami”) przeznaczone są na wspieranie działań, które przyczynią się do podniesienia jakości badań i publikacji starożytniczych, a także do wzmocnienia kontaktów zagranicznych oraz pozycji międzynarodowej UW w dziedzinie badań nad starożytnością.
  2. O granty mogą ubiegać się:
    1. pracownicy zatrudnieni na stanowiskach badawczych, dydaktyczno-badawczych i naukowo-technicznych, dla których UW jest podstawowym miejscem pracy,
    2. doktoranci UW pod opieką opiekuna naukowego.
  3. Granty przyznawane są na zasadach konkursowych.
  4. Każdy wnioskodawca może zgłosić tylko jeden projekt w danej turze konkursu. Złożenie wniosku w jednej turze nie wyklucza możliwości wnioskowania w kolejnych turach.
  5. Przedmiotem wniosku mogą być wyłącznie działania badaczy afiliowanych przy UW.
  6. O granty nie mogą ubiegać się osoby pełniące funkcje w programie „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”, członkowie Komitetu Zarządzającego POB IV, Kierownik Programu IDUB i członkowie rady Działania I.3.11 Ancient Societies in Action/Center for Research on Ancient Civilisations (ASA/CRAC) oraz członkowie komisji konkursowej.
  7. Maksymalna kwota finansowania pojedynczego grantu zostaje każdorazowo wskazana w ogłoszeniu o otwarciu danej edycji konkursu.
  8. Zakres działań zgłaszanych do finansowania musi mieć charakter naukowy. Granty nie finansują działań dydaktycznych i popularnonaukowych. Przykładowe kategorie projektów:
    1. krótki staż badawczy (np. w celu ukończenia artykułu lub wniosku grantowego);
    2. wsparcie publikacji w wiodących czasopismach i wydawnictwach (skład, korekta, zakup praw autorskich do ilustracji);
    3. organizacja konferencji, warsztatów, seminariów;
    4. organizacja sesji w ramach ważnych konferencji;
    5. wizyta badaczy zagranicznych.
  9. Wnioski o granty powinny zostać zgłoszone zgodnie z podanym w ogłoszeniu wzorem formularza, w terminie zgodnym z ogłoszeniem. Ogłoszenie (wraz z Regulaminem) zostanie opublikowane na stronie internetowej CRAC (www.crac.uw.edu.pl) oraz IDUB (inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl).
  10. Wnioski złożone na innym formularzu niż wskazany w ogłoszeniu zostaną zwrócone do uzupełnienia.
  11. Wnioski złożone przed terminem rozpoczęcia naboru lub po terminie zakończenia naboru wskazanych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane.
  12. Wnioski grantowe ocenia komisja konkursowa (dalej zwana „Komisją”), której przewodniczącego i członków powołuje Kierownik Programu IDUB. Jako członkowie Komisji mogą zostać powołani badacze starożytności co najmniej ze stopniem doktora oraz znaczącym dorobkiem naukowym.
  13. Przewodniczący Komisji wyłącza z jej składu na czas rozpatrywania danego wniosku członka Komisji, u którego występuje konflikt interesów związany z ocenianym wnioskiem, a w szczególności jeśli:
    1. jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia włącznie Wnioskodawcy;
    2. jest związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z Wnioskodawcą;
    3. pozostaje z Wnioskodawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tego członka, w tym gdy Wnioskodawca jest przełożonym lub podwładnym członka komisji konkursowej albo pozostają w innej relacji zatrudnienia.
    4. zachodzą inne ważne okoliczności, mogące rodzić uzasadnione obawy co do zachowania bezstronności lub obiektywności przy ocenianiu wniosku.
  14. Członek Komisji przed rozpoczęciem oceny wniosków informuje Komisję o wystąpieniu okoliczności, o których mowa w ust. 13.
  15. Członek Komisji wyłączony od oceny wniosku nie bierze udziału w jego ocenie oraz na czas jej dokonywania opuszcza pomieszczenie obrad Komisji. Wyłączenie członka Komisji od oceny danego wniosku odnotowuje się w protokole z posiedzenia Komisji wraz z podaniem przyczyny wyłączenia.
  16. Przewodniczący Komisji konkursowej dokonuje oceny formalnej wniosku przed przekazaniem go komisji. Wniosek niespełniający wymogów wyszczególnionych w Regulaminie konkursu nie będzie poddany ocenie. Nie będą też rozpatrywane wnioski niekompletne. Przewodniczący wezwie wnioskodawcę składającego niekompletny wniosek do jego uzupełnienia w ciągu 7 dni od dnia wysłania wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
  17. Każdy z członków Komisji przyznaje każdemu wnioskowi od 0 do 100 punktów, oceniając:
    1. wartość naukową projektu (max. 50 pkt.);
    2. zgodność z założeniami Działania I.3.11 ASA/CRAC oraz Programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” (max. 5 pkt.);
    3. stosunek nakładów finansowych do efektu naukowego (max. 20 pkt.);
    4. wykonalność projektu, biorąc pod uwagę dotychczasowy dorobek wnioskodawcy (max. 25 pkt.).
  18. Komisja może obradować na posiedzeniu stacjonarnym bądź on-line. Przepisy Zarządzenia nr 94 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 12 maja 2020 r. w sprawie Zasad prowadzenia posiedzeń organów i podmiotów kolegialnych Uniwersytetu Warszawskiego oraz innych gremiów z wykorzystaniem narzędzi komunikacji elektronicznej (Monitor UW z 2020 r. poz. 200) stosuje się odpowiednio.
  19. Komisja sporządza listę rankingową na podstawie uśrednionej przyznanej punktacji. Ocena Komisji jest średnią z ostatecznych ocen indywidualnych poszczególnych członków Komisji. Środki zostają przyznane najwyżej ocenionym projektom, w oparciu o punktację listy rankingowej, do wyczerpania budżetu konkursu, przy czym finansowanie mogą otrzymać jedynie wnioski, które uzyskały co najmniej 70 punktów.
  20. Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół.
  21. Obsługę administracyjną Komisji zapewnia Wydział Historii UW.
  22. Komisja może rekomendować przyznanie wnioskom z listy rankingowej pełnej kwoty finansowania lub zredukowanie kwoty do sumy nie niższej niż 60% wnioskowanego finansowania.
  23. Termin rozstrzygnięcia konkursu zostaje każdorazowo wskazany w ogłoszeniu o konkursie. Wyniki są publikowane na stronie internetowej Programu IDUB inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl oraz Działania I.3.11 ASA/CRAC www.crac.uw.edu.pl.
  24. O zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu wniosku do finansowania wnioskodawcy będą poinformowani drogą mailową po zatwierdzeniu listy wniosków do finansowania przez Kierownika Programu IDUB. Wnioskodawca ma prawo odwołać się od rozstrzygnięcia
  25. W przypadku naruszenia zapisów niniejszego Regulaminu, Wnioskodawca ma prawo wnosić o ponowne rozpatrzenie sprawy do Kierownika Działania w ciągu 7 dni od daty opublikowania na stronie Działania I.3.11 ASA/CRAC (www.crac.uw.edu.pl) decyzji Kierownika Programu IDUB o zaakceptowaniu do finansowania listy projektów, na adres crac@uw.edu.pl. Kierownik Działania ASA/CRAC po konsultacji z przewodniczącym komisji konkursowej i członkiem Rady CRAC decyduje o uznaniu bądź odrzuceniu odwołania w ciągu 30 dni od złożenia odwołania.
  26. Listy rankingowe i wyniki konkursu są jawne, zostaną opublikowane na stronie IDUB (inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl), CRAC (www.crac.uw.edu.pl).
  27. Projekt musi zostać zrealizowany w ciągu roku od daty decyzji o przyznaniu finansowania.
  28. Beneficjent musi przedłożyć w ciągu 30 dni od daty zakończenia realizacji projektu sprawozdanie z jego wykonania na ręce Kierownika Działania I.3.11 ASA/CRAC. Na sprawozdanie powinny składać się: raport merytoryczny oraz raport finansowy. Sprawozdanie podpisuje beneficjent, pełnomocnik kwestora jednostki organizacyjnej UW, w której projekt był realizowany oraz Dziekan lub kierownik jednostki organizacyjnej UW, w której projekt był realizowany.
  29. Niewykorzystane środki finansowe przyznane na projekt podlegają rozliczeniu w ciągu 30 dni od zakończenia projektu.
  30. W szczególnych przypadkach Kierownik Programu IDUB na wniosek beneficjenta zaakceptowany przez Kierownika Działania I.3.11 (ASA/CRAC) może wyrazić zgodę na przedłużenie realizacji projektu. Beneficjent musi wystąpić o taką zgodę co najmniej na 7 dni przed pierwotnym terminem zakończenia realizacji projektu.
  31. Kierownik Programu IDUB, do dnia opublikowania listy osób którym przyznano finansowanie, w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo do anulowania konkursu bez podania przyczyny. Informacja o anulowaniu konkursu zostanie zamieszczona na stronie internetowej IDUB.
  32. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa.
  33. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Załączniki

Koszty niedopuszczalne

  • koszty zapewnienia infrastruktury, jej utworzenia, dostosowania lub utrzymania (np. komputery);
  • koszty zatrudniania pracowników. wynagrodzenie dla kierownika projektu;
  • wydatki związane z wypełnieniem wniosku o przyznanie dofinansowania;
  • wydatki podlegające podwójnemu finansowaniu;
  • wydatki nieujęte w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie;
  • wydatki poniesione przed datą decyzji o przyznaniu dofinansowania;
  • specjalistyczne publikacje /pomoce naukowe i fachowe;

Koszty dopuszczalne

Koszt można uznać za dopuszczalny, o ile zostaną spełnione łącznie następujące warunki:

  • został faktycznie poniesiony w okresie trwania projektu;
  • jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
  • został uwzględniony w zatwierdzonym wniosku;
  • jest niezbędny do poniesienia i został poniesiony w związku z realizacją projektu;
  • został dokonany w sposób przejrzysty, racjonalny i efektywny;
  • został należycie udokumentowany;
  • został poniesiony zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
  • został poniesiony zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych;
  • nie stanowi wydatku niedopuszczalnego.

Koszty dopuszczalne to koszty zgodne z obowiązującymi zasadami rachunkowości i zasadami należytego zarządzania finansami oraz stosowanymi praktykami (polityka rachunkowości).

Łączna ocena punktowa: 0–100 pkt

  • zgodność z założeniami konkursu (5 pkt)
    • tak (5)
    • nie (0)
  • wartość naukowa projektu (50 pkt)
    • wybitna (40–50)
    • bardzo wysoka (30–39)
    • wysoka (20–29)
    • przeciętna (10–19)
    • mierna (0–9)
  • efekt naukowy a wysokość nakładów (20 pkt)
    • wybitny (16–20)
    • bardzo dobry (12–15)
    • dobry (8–11)
    • przeciętny (4–7)
    • mierny (0–3)
  • wykonalność projektu w kontekście kompetencji i dorobku wnioskodawcy (25 pkt)*
    • bardzo wysoka (21–25)
    • wysoka (15–20)
    • dobra (10–14)
    • przeciętna (5–9)
    • mierna (0–4)

* W 2021 r. z uwzględnieniem warunków wynikających z pandemii COVID-19.

Decyzją Kierownika Programu dofinansowanie uzyskały następujące wnioski:

  • Mgr Julia Borczyńska, Wydział Historii, Spotkanie warsztatowe i kwerenda biblioteczna w Kolonii i Bonn w ramach badań nad pracą doktorską poświęconą roli epigraficznej poezji pseudodamazjańskiej w ideologicznej kontynuacji kreowania przestrzeni miejskiej Rzymu w IV-VI wieku
  • Dr Mariusz Gwiazda, Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej, ‘Marea’ (mod. Huwwariya): a town built in Late Antiquity on the shore of Lake Mareotis
  • Mgr Anna Kordas, Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce, Sporządzenie dokumentacji fotogrametrycznej oraz modeli 3D elementów architektonicznych do publikacji „Architectural decoration and masons’ marks of the agora of Amathus in Cyprus”
  • Dr Marcin Matera, Wydział Archeologii, Dokumentacja i inwentaryzacja poźno-scytyjskich grodzisk dolnego Naddnieprza
  • Mgr Radosław Miśkiewicz, SDNH;WPiA, Kwerenda w bibliotekach ateńskich (American School of Classical Studies at Athens, British School at Athens, Ecole francaise d’Athens)
  • Dr hab. Łukasz Niesiołowski-Spanò, Wydział Historii, Udział w konferencji: European Association of Biblical Studies, Tuluza 3–7.07.2022
  • Dr Paweł Nowakowski, Wydział Historii, Dofinansowanie organizacji trzech sesji pt. “Languages as Barriers, Languages as Bridges: Intra- and Inter-Lingual Negotiations across Ethnical, Political, Religious, Social, Cultural, and Gender Boundaries in the Late Antique and Medieval Mediterranean I-III” w ramach International Medieval Congress, Leeds 2022