Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Kolejne projekty na promocję badań naukowych uzyskały dofinansowanie

Kategoria: III.3.2, Rezultaty

Zakończona została 4. edycja konkursu w ramach Działania III.3.2 „Promocja badań naukowych”. Kierownik Programu IDUB przyznał dofinansowanie osiemnastu projektom.

W ramach naboru otwartego w dniach 06.02-31.03.2023, wpłynęło 47 wniosków, w tym 17 w ścieżce „W” – na dofinansowanie wykładów, prezentacji i warsztatów, oraz 30 w ścieżce „A” – na dofinasowanie innych form promocji i popularyzacji wyników badań (artykułów, publikacji, książek, podcast’ów, blogów, stron WWW). Wszystkie nadesłane wnioski zostały skierowane do oceny merytorycznej.

Złożone projekty oceniane były biorąc pod uwagę cztery kryteria:

  • stopień ukończenia badań przewidzianych do promocji;
  • kompletność przedstawionego planu upowszechniania wyników oraz fakt skierowania działań przewidzianych w projekcie poza środowisko naukowe;
  • szacowany zasięg promocji (zarówno zasięg terytorialny, jak i ze względu na liczbę odbiorców);
  • adekwatność planowanych wydatków do zaprezentowanego planu upowszechniania.

Komisja Konkursowa do dofinansowania wskazała 15 wniosków – 11 wniosków ze ścieżki A konkursu, co stanowi 37% złożonych oraz 7 wniosków ze ścieżki W, co stanowi 41% złożonych. Wskazane wnioski uzyskały największą liczbę punktów. Progiem odcięcia był budżet konkursu: 300 000,00 zł.

Komisja Konkursowa szczególnie wysoko oceniała wnioski, w których wnioskodawcy:

  • uzasadniając projekt przedstawili dorobek naukowy wskazujący na ukończenie lub zaawansowanie badań przewidzianych do promocji (publikacje naukowe),
  • wykazali się przygotowaniem do popularyzacji nauki (dotychczasowe doświadczenie w tej dziedzinie),
  • opisali wyniki badań przewidzianych do promocji w sposób zrozumiały także dla niespecjalistów, unikając hermetycznej terminologii naukowej,
  • wskazali na plany dodatkowych działań pozwalających na przetrwanie efektów projektu także po jego zakończeniu,
  • opisali sposób promocji planowanego w projekcie wydarzenia/wydarzeń,
  • w sposób realistyczny wskazali na możliwy zasięg promocji realizowanego projektu (zarówno terytorialnie jak i liczbę odbiorców),
  • szczegółowo uzasadnili planowane w projekcie wydatki.

Ostatecznie łączna kwota przeznaczona na wnioski wskazane do dofinansowania wyniosła 288 106,64 zł.

Wyniki