(aktualizowane) Szkolenia i warsztaty dla redaktorów oraz pracowników redakcji czasopism
05 10 2020
Kategoria: I.2.1, I.2.2, Szkolenia, V.3.5
Zapraszamy na szkolenia i warsztaty online dla redaktorów oraz pracowników redakcji czasopism wydawanych na Uniwersytecie Warszawskim.
W ramach Działań:
- I.2.1. Poprawa zdolności publikacyjnych
- I.2.2. Podniesienie wpływu regionalnego na naukę poprzez wysokiej jakości rozpowszechnianie wyników
- V.3.5. Program rozwoju i doskonalenia kompetencji „miękkich” naukowców
zapraszamy na trzy szkolenia i warsztaty dla redaktorów oraz pracowników redakcji czasopism wydawanych na Uniwersytecie Warszawskim prowadzone w trybie online:
- Szkolenie I – indeksacja czasopism w bazie Scopus — materiały ze szkolenia,
- Szkolenie II – indeksacja czasopism w bazie Web of Science — materiały ze szkolenia,
- Warsztat III – indywidualne konsultacje Redakcji – baza Scopus
Szkolenie I
Temat | Scopus: proces oraz kryteria oceny czasopism |
---|---|
Termin szkolenia | 14.10.2020 |
Język prowadzenia szkolenia | polski |
Program | |
12:00-14:00 | Zakres bazy Scopus Kryteria oceny i wyboru czasopism Omówienie procesu oceny czasopism Utrzymanie jakości czasopism (re-ewaluacja) Wsparcie dla lokalnych czasopism naukowych |
14:00-14:30 | Pytania i dyskusja |
Udział w szkoleniu jest BEZPŁATNY po wcześniejszej rejestracji i otrzymaniu potwierdzenia. Warsztat jest dedykowany pracownikom Uniwersytetu Warszawskiego. Zgłoszenia spoza uczelni nie będą przyjmowane (np. rejestracja przy użyciu adresu mailowego innego niż adres Uniwersytetu Warszawskiego).
Rejestracja: https://elsevier.zoom.us/j/99412082804?pwd=T2pmMk15SExabkVWRG56cnlZSU4vUT09
Prezentująca
Dr inż. Katarzyna Gaca-Zając
Absolwentka University of Strathclyde, posiadająca blisko dekadę doświadczenia w pracy naukowej i dydaktycznej w Europie, specjalizująca się w chemii polimerów oraz w badaniu kinetyki reakcji chemicznych. Obecnie Starszy Konsultant Klienta w firmie Elsevier, odpowiadająca za rejon Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalistka w zakresie baz danych oraz rozwiązań firmy Elsevier dla naukowców. Pasjonuje się tematyką etyki w pracy i komunikacji naukowej, a także problematyką szeroko pojętej bibliometrii.
Materiały ze szkolenia
- nagranie (hasło do nagrania udostępnia p. Joanna Lewczuk-Mazurek: joanna.lewczuk@adm.uw.edu.pl)
- krótka prezentacja (PDF, <1 MB)
- pytania i odpowiedzi (PDF, <1 MB)
Szkolenie II
Temat | Wsparcie redakcji i czasopism w procesie doskonalenia jakości wydawniczej – warsztat dla redakcji prowadzony przez Clarivate Analytics (Web of Science) |
---|---|
Termin szkolenia | 15.10.2020 |
Język prowadzenia szkolenia | wyłącznie w języku angielskim |
Program | |
10.00-11:00 | Web of Science, kryteria wyboru I proces selekcji źródeł (Mireia Guardingo) |
11:00-11:45 | Strategiczne wsparcie dla czasopism, redaktorów i wydawców. (Florin Craciun) |
11:45-12:00 | Przerwa |
12:00-12:45 | Jakie korzyści można odnaleźć w wykorzystaniu Web of Science, Incites, JCR, Publons w procesie redakcyjnym. (Marcin Kapczyński) |
od 12:45 do do ostatniego pytania | Pytania i odpowiedzi, dyskusja, praktyczna prezentacja |
Udział w szkoleniu jest BEZPŁATNY po wcześniejszej rejestracji i otrzymaniu potwierdzenia. Warsztat jest dedykowany pracownikom Uniwersytetu Warszawskiego. Zgłoszenia spoza uczelni nie będą przyjmowane (np. rejestracja przy użyciu adresu mailowego innego niż adres Uniwersytetu Warszawskiego).
Rejestracja: https://clarivate.libwizard.com/f/rejestracjanawarsztat
Prezenterzy
Dr. Mireia Guardingo, Head of Editorial Outreach, Web of Science
Dr. Mireia Guardingo holds a degree in Chemistry from the Universitat Autònoma de Barcelona and a PhD in Chemistry from the same University and the Catalan Institute on Nanoscience and Nanotechnology (ICN2). Mireia joined Clarivate in 2020 as Head of Editorial Outreach; before joining Clarivate, she was Knowledge Management Technician at the Bellvitge Institute of Biomedical Research (IDIBELL) where she managed the institute’s research activity information. Prior to her time at IDIBELL she held several editorial roles at the open access publisher MDPI, she was part of the editorial team of the journal Molecules and Managing Editor of the International Journal of Turbomachinery, Propulsion and Power. She also represented the company at scientific events and coordinated editorial activities between the company’s offices in China and teams in Barcelona.
Florin Craciun, Account Director in Publisher & Associations, Scientific and Academic Research
Florin has been working with publishers, research institutions and academic libraries for well over 15 years now and operated effectively in various commercial or product evangelist roles in Europe and the Middle East. As Business Development Director for Clarivate, he works with publishing executives, editors, production, and marketing directors to help them achieve better outcomes through digital transformation for their journals and publishing programs.
Marcin Kapczynski, Solution Consultant and Customer Education Specialist, Scientific and Academic Research
At Clarivate Analytics formerly Thomson Reuters Intellectual Property & Science since 2010. His primary area of interest was measurement of individual differences, intelligence, cognitive styles, interpersonal competence and intellect diagnosis. His main role is to provide a support for a research analytical and discovery tools such as Web of Science, InCites or Journal Citation Reports and also share an understanding and promote bibliometrics. He works with researchers, publishers, academics and librarians at all levels but also cooperate with governmental and corporate institutions offering his consultancy services.
Materiały ze szkolenia
- nagrania (dostęp po zalogowaniu się z domeny @uw.edu.pl)
- prezentacje
- Clarivate: Publishers & Associations (j. angielski, PDF, 2 MB)
- Web of Science Journal Evaluation Process and Selection Criteria (j. angielski, PDF, 2 MB)
- Jak wykorzystać Web of Science, Incites, JCR i Publons (PDF, 5 MB)
- Useful links and contacts (j. angielski, PDF, <1 MB)
- pytana i odpowiedzi (PDF, <1 MB)
Warsztat III – indywidualne konsultacje redakcji – baza Scopus
Temat | Scopus: proces oraz kryteria oceny czasopism |
---|---|
Termin szkolenia | 16.10.2020 26.10.2020 29.10.2020 30.10.2020 |
Język prowadzenia warsztatów | polski |
!!! Liczba miejsc ograniczona !!!
W ramach konsultacji umożliwiamy redakcjom indywidualne rozmowy z ekspertem ds. naukowych baz danych i rozwiązań Elsevier dla naukowców.
Zaplanowanych zostało 4 sesje 16 sesji po 30 min., gdzie przedstawiciele redakcji (max 3 osoby na jednej sesji) będą mogli przedyskutować wszelkie kwestie dotyczące indeksacji czasopism, standardów czy wytycznych, jak równie zadać indywidualne pytania dotyczące własnych periodyków.
W ramach konsultacji przewidziano spotkanie z czterema Redakcjami. W przypadku większego zainteresowania możliwe będzie zorganizowanie kilku dodatkowych konsultacji w późniejszym czasie.
Jedynie aplikacje spełniające poniższe wytyczne będą procedowane:
- dane wszystkich uczestników (imię, nazwisko, jednostka, adres email),
- reprezentowane czasopismo (pełny tytuł, nr ISSN, link do strony internetowej),
- wskazanie JEDNEJ (1) sesji,
- tytuł wiadomości email: „Konsultacje Scopus – NAZWA CZASOPISMA – sesja (numer)” (np. Konsultacje Scopus – Journal of Agriculture – sesja 3).
Zgłoszenia należy wysyłać na adres: joanna.lewczuk@adm.uw.edu.pl. Przyjmowane będą jedynie poprawnie przygotowane wnioski. Przyjęte zgłoszenia zostaną potwierdzone poprzez przesłanie dostępu. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odpowiedzi tylko na przyjęte zgłoszenia. Obowiązuje kolejność zapisów
Dostępne sesje:
- 16.10.2020
- 10:30-11:00 – termin zajęty
- 11:10-11:40 – termin zajęty
- 12:00-12:30 – termin zajęty
- 12:40-13:10 – termin zajęty
- 26.10.2020
- 11:30-12:00 – termin zajęty
- 12:15-12:45 – termin zajęty
- 13:00-13:30 – termin zajęty
- 13:45-14:15 – termin zajęty
- 29.10.2020
- 10:00-10:30 – termin zajęty
- 10:45-11:15 – termin zajęty
- 11:30-12:00 – termin zajęty
- 12:15-12:45 – termin zajęty
- 30.10.2020
- 09:30-10:00 – termin zajęty
- 10:15-10:45 – termin zajęty
- 11:00-11:30 – termin zajęty
- 11:45-12:15 – termin zajęty
Redakcje, które chciałby wziąć udział w indywidualnych warsztatach, a nie zdążyły zapisać się na oferowane terminy proszone są o przesłanie zgłoszeń według wytycznych na adres joanna.lewczuk@adm.uw.edu.pl z dopiskiem w temacie wiadomości email „szkolenia poza harmonogramem” zamiast wskazywania numeru sesji.